Warmte Techniek Nederland

Artikel 1: Definities In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

 

1. Ondernemer: de natuurlijke- of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aanbiedt aan consumenten;

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep op bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

 

3. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

 

4. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen;

 

5. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van het herroepingsrecht;

 

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

 

7. Dag: kalenderdag;

 

8. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

 

9. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

 

 

 

Artikel 2: Identiteit van de ondernemer

 

De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid

Warmtetechniek Nederland

Haringvliet 100, 3011TH Rotterdam

 

Telefoonnummer: +31 85 080 5936

E-mailadres: info@warmtetechnieknederland.nl

KvK-nummer: 92067069

BTW-identificatienummer: NL86587269701

 

 

Artikel 3: Toepasselijkheid

 

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

 

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

 

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, zal in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

 

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is

Artikel 4: Het aanbod

 

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

 

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

  • de prijs inclusief eventuele belastingen;
  • de eventuele kosten van aflevering;
  • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
  • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
  • de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
  • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
  • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het basistarief;
  • indien de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
  • de wijze waarop de consument voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
  • de eventuele talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
  • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
  • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.

 

 

 

Artikel 5: De Overeenkomst

 

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

 

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

 

4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

 

  1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  3. de informatie over bestaande service na aankoop en garanties;
  4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  6. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

 

6. Indien de ondernemer zich heeft verplicht tot het leveren van een reeks van producten of diensten is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

7. Mondelinge afspraken binden ondernemer niet.

 

Artikel 7: Het onderhoudscontract

Onderhoudscontract voor uw full electric warmtepomp, €24,20 per maand
Onderhoud aan uw hybride warmtepomp (incl. cv-ketel) €19,20 per maand

Warmtepomp
Wij snappen dat u nooit in de kou wilt zitten. Daarom zorgen wij met periodiek onderhoud dat uw warmtepomp in topconditie blijft. onze gecertificeerde servicemonteurs houden uw warmtepomp in topconditie!

Onderhoudscontract voor uw warmtepomp

 

Gedekt:

  • Warmtepomp ouder dan 2 jaar
  • Tweejaarlijks onderhoud
  • 24/7 storingsdienst bereikbaar en altijd in contact met één van onze collega’s

 

Niet gedekt:

  • Materialen voor reparaties zijn niet gedekt
  • Uurloon voor reparaties zijn niet gedekt
  • Voorrijkosten bij storingen zijn niet gedekt

 

Onderhoud aan uw hybride warmtepomp (incl. cv-ketel)


Gedekt:

  • Warmtepomp ouder dan 2 jaar
  • Tweejaarlijks onderhoud
  • 24/7 storingsdienst bereikbaar en altijd in contact met één van onze collega’s

 

Niet gedekt:

  • Materialen voor reparaties zijn niet gedekt
  • Uurloon voor reparaties zijn niet gedekt
  • Voorrijkosten bij storingen zijn niet gedekt


Werkzaamheden

  • Controle stroomverbruik
  • Controle instellingen
  • Controle van de temperatuurregeling
  • Controle temperaturen
  • Controle elektrische bedrading en componenten
  • Controlefuncties op het bedieningspaneel
  • Controle van de koudemiddeldetectie
  • Controle condenswaterafvoer
  • Controle elektrische bedrading en componenten
  • Meten van stroomopname van de compressor
  • Het reinigen van de filters van het watersysteem

Storingen op basis van de volgende oorzaken zijn niet opgenomen:

  • Bedieningsfouten, bijvullen, ontluchten.
  • Storingen veroorzaakt door de thermostaatkabel, (online) thermostaat of bedieningsapps.
  • Problemen met data en/of wi-fi verbindingen.
  • Het uitvoeren van werkzaamheden buiten het toestel. (automatische ontluchter, installatiedelen vloerverwarming, condensafvoer)
  • Schade door zuurstofdiffusie, kalkaanslag of vervuiling in de leidingen.
  • Alle storingen waarvan de oorzaak buiten de warmtepompinstallatie ligt.

 

 

 

Artikel 8: Algemene voorwaarden onderhoudscontract

Prijzen
Onze prijzen zijn vermeld in euro’s, inclusief omzetbelastingen en heffingen (BTW).

Geldigheid
Vanwege variabele inkoopprijzen zijn onze offertes twee maanden geldig na dagtekening. Vraag onze medewerkers om de prijzen te actualiseren wanneer de geldigheidstermijn is verlopen.

Ingangsdatum
Wanneer u akkoord gaat met ons voorstel, gaat uw contract in op de eerste dag van de volgende maand. Bij het afsluiten van een onderhoudscontract komen wij binnen 3 maanden voor het eerste onderhoud van uw installatie. Is uw installatie jonger dan 2 jaar dan komen wij bij het eerst benodigde onderhoud.

Looptijd
De looptijd van deze onderhoudsovereenkomst is minimaal 24 maanden.

Facturatie
Alle onderhoudscontracten worden via een automatische incasso maandelijks afgeschreven.
Wanneer u tussentijds een overeenkomst afsluit, ontvangt u een eerste factuur tot en met 31 december van het betreffende jaar. In geval van betaling op basis van automatische incasso wordt het bedrag in termijnen voldaan.

Werktijden
De werktijden waarop de werkzaamheden plaatsvinden zijn van 08.00u tot 17.00u. Indien u de werkzaamheden buiten dit tijdsvenster wilt uitvoeren, is dat geen probleem, maar houdt u dan rekening met onze reguliere toeslagen.

Prijsverhogingen & wijzigingen
Wij zijn niet alleen zuinig op onze klanten, maar ook op ons personeel. Dat betekent dat we onze prijzen ieder jaar met onze lonen laten meestijgen. Op 1 januari van ieder nieuw kalenderjaar worden onze prijzen verhoogd op basis van het CPI-prijsindexcijfer. Warmtetechniek Nederland behoud zich het recht om een abonnement te weigeren, niet te verlengen of te beëindigen. Wijzigingen van contractvoorwaarden gebeurt uitsluitend na schriftelijke mededeling.

Wijzigen persoonsgegevens
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar van 08.00u tot 17.00u op het telefoonnummer: Zij helpen u graag bij het wijzigen van uw persoonsgegevens die bij ons bekend zijn en staan u te woord bij vragen.

Garanties
Met een onderhoudsovereenkomst behoudt u natuurlijk uw standaard productgarantie. Mocht er toch een reparatie moeten worden uitgevoerd, dan ontvangt u hierop zes maanden garantie op de arbeid en 12 maanden garantie op het gebruikte materiaal.

Storingen 24/7
Alle klanten van Warmtetechniek Nederland kunnen gebruikmaken van onze 24/7 storingsdienst. U kunt erop rekenen dat u altijd een medewerker te spreken krijgt tot 21u. Alle urgente storingen worden nog dezelfde dag in behandeling genomen mits deze voor 21.00u worden gemeld. Zaken na 21u kunnen worden gemaild naar info@warmtetechnieknederland.nl. Er wordt altijd binnen 24 uur contact met u opgenomen om een afspraak in te plannen met een servicemonteur.

Toegankelijkheid
Wij vertrouwen erop dat u ons personeel toegang verleent tot alle technische ruimtes. Wanneer ruimtes zijn vergrendeld, vragen wij u toegang en/of sleutels. Wanneer u ons geen toegang kunt verlenen tot de opstellingsruimte van de technische installatie zal het onderhoud worden stopgezet. U bent zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte stellen van medebewoners. Wanneer het onderhoud door een gebrek aan toegang niet aaneengesloten kan worden afgerond, zal het vervolgbezoek in rekening worden gebracht.

(Tussentijdse) Beëindiging
U kunt uw onderhoudscontract na de eerste volledige looptijd iedere maand opzeggen. Dit kan telefonisch, per mail of via onze website. Wanneer wij uw opzegging hebben ontvangen, wordt er gecheckt of u het volledige bedrag heeft voldaan. Heeft u al onderhoud gehad, maar het volledige bedrag nog niet voldaan? Dan ontvangt u een eindafrekening. U ontvangt geen restitutie over de maanden dat u geen gebruik heeft gemaakt van onze dienst, we hebben daar namelijk wel op gerekend!

Artikel 9: Herroepingsrecht

 

Bij producten;

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten .

 

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

  1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  2. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  3. c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

 

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

 

3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

 

4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

 

5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

 

6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

 

 

 

Artikel 10: Verplichtingen consument tijdens bedenktijd

 

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

 

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

 

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

 

 

 

Artikel 11: Uitoefening herroepingsrecht door de consument

 

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

 

2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

 

3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

 

5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

 

6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.

  1. In het geval van een herroeping nadat er een schouw is uitgevoerd worden er voorrijkosten t.w.v. €300,- gerekend.

 

7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

  1. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
  2. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

 

8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

  1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
  2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
  3. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

 

9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

 

 

 

Artikel 12: Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

 

1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

 

2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

 

3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 

4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

5. Indien de consument besluit de opdracht in te trekken nadat er een schouw is langs geweest is Ondernemer gerechtigd om voorrijkosten á €300,- in rekening te brengen.

 

 

 

Artikel 13: Uitsluiting herroepingsrecht

 

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

 

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;

 

2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

 

3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als

  1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
  2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

 

4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

 

5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

 

6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

 

7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

 

8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

 

9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

 

10. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

 

11. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

 

12. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als: a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en b. e consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

 

 

 

Artikel 14: De prijs

 

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW tarieven.

 

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

 

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

 

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

  1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

 

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn exclusief BTW.

 

 

Artikel 15: Conformiteit en Garantie

 

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

 

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

Artikel 16: Levering en uitvoering

 

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

 

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

 

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 120 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk één maand nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

 

4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

 

5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

 

6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekendgemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

7. Derving op financieel of elk ander vlak verband houdend met het afwijken van de initiële inschatting van doorlooptijd voor de levering en uitvoering door ondernemer, zal altijd voor rekening en risico van consument komen. Ondernemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de afronding van de levering binnen de tijdsinschatting die is afgegeven bij totstandkoming van de overeenkomst.

 

8. De Consument kan tot zeven (7) kalenderdagen voor de montage de afspraak kosteloos verzetten. Hierna zijn de door Ondernemer in dat kader gemaakte kosten voor rekening van de Consument.

 

9. Indien bij de (geplande) montage van de installatie op de Woning blijkt dat de Consument onjuiste en/of onvolledige gegevens of informatie heeft verstrekt (bijv. over zijn Woning, dak, de hoofdaansluiting, leidingen, internetaansluiting en/of elektrische installatie) waardoor de montage niet plaats kan vinden of dient te worden afgebroken, of indien een extra bezoek nodig is, is Ondernemer gerechtigd om de door haar gemaakte kosten bij Consument in rekening te brengen.

 

10. De Consument zal de monteurs alle mogelijke medewerking verlenen die nodig is voor de uitvoering van de montage- en installatiewerkzaamheden, hieronder wordt in ieder geval verstaan dat de locatie van montage veilig, opgeruimd, schoon en goed bereikbaar is en (de onderdelen van) het systeem deze locatie ook kan respectievelijk kunnen bereiken

 

11. Ondernemer is niet aansprakelijk voor schade aan het dak (of de Woning of andere eigendommen van de Consument) of gebreken in de montage (geleverde arbeid), tenzij deze het directe gevolg is van een fout van Ondernemer of de Monteur en deze gemaakt is tijdens de montage van het systeem.

 

12. Indien Ondernemer aansprakelijk is voor schade aan de Woning als gevolg van de montage, is de Consument verplicht Ondernemer en diens Monteur daarvan te informeren en in de gelegenheid te stellen de schade eerst zelf te beoordelen en te herstellen.

 

13. De Consument kan tot zeven (7) kalenderdagen voor de montage de afspraak kosteloos verzetten. Hierna zijn de door Ondernemer in dat kader gemaakte kosten van €300,- voor rekening van de Consument.

 

14. Indien Consument er op staat om het kabeltraject binnendoor te laten gaan en er schade ontstaat aan de woning als gevolg van het boren dan is Ondernemer volledig gevrijwaard van aansprakelijkheid. Ondernemer adviseert in verband met mogelijke schades als gevolg van boren altijd de kabelroute buitenlangs te doen.

 

14. Ondernemer is niet aansprakelijk voor het bevriezen van leidingen.

15. Ondernemer is niet aansprakelijk indien er problemen ontstaan nadat de consument de warmtepomp zelf heeft uitgeschakeld en vervolgens weer heeft aan gezet.

16. Ondernemer is niet aansprakelijk voor gevolgen van het (zelf) onderbreken van de kringloop door: warmteregeling, dicht of opendraaien van knoppen, uitschakelen of inschakelen van de CV ketel, uitschakelen of inschakelen van boilers, stoppen van gastoevoer, uitvallen van elektriciteit, afwijkende buitentemperaturen, springen van leidingen en vuil in de kringloop.

17. Ondernemer is niet aansprakelijk voor de kosten van hoge- en lage druk storingen.

18. Ondernemer is niet aansprakelijk door enige schade veroorzaakt door meeuwen, vogels en/of dieren aan het systeem of de leidingen.

19. Ondernemer is niet aansprakelijk voor gevolgen door toedoen van productiefouten.

20. Ondernemer is niet verantwoordelijk voor het verzorgen van de gewenste binnentemperatuur bij disfunctioneren van de warmtepomp.

21. Ondernemer is niet aansprakelijk voor de schade aan de warmtepomp door mankementen aan leidingen, CV ketels, boilers en al het overige wat niet de warmtepomp te noemen is.

22. Na een periode van 2 jaar is ondernemer in geen enkel opzicht aansprakelijk voor mankementen en/of schade aan de warmtepomp en alle overige materialen die in verband kunnen worden gebracht met de warmtepomp.

23. Ondernemer is niet aansprakelijk voor het stroomverbruik en de kosten van het stroomgebruik. De consument is zelf verantwoordelijk voor het behalen van het gewenste financiële resultaat met de warmtepomp.

 

24. Ondernemer is niet aansprakelijk voor de locatie van de buiten unit. Indien de klant deze te dicht bij de buren laat plaatsen en er overlast ontstaat, waardoor de buitenunit verplaatst moet worden, is de klant verantwoordelijk voor deze kosten.

 

 

Artikel 17: Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

 

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

 

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.

 

Artikel 18: Betaling

 

1. Voor zover niet anders is overeengekomen dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na afgifte van de deze overeenkomst betreffende bescheiden.

 

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

 

4. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

 

5. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

6. In geval van wanbetaling van de consument behoudt de ondernemer zich het recht voor om de geplaatste Installatie te deactiveren totdat eindfactuur is voldaan.

 

 

 

Artikel 19: Klachtenregeling

 

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

 

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

 

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

 

 

Artikel 20: Intellectueel eigendom

 

De Koper erkent uitdrukkelijk dat alle rechten van intellectuele eigendom van weergegeven informatie, mededelingen of andere uitingen met betrekking tot de producten en/of met betrekking tot de internetsite berusten bij Solar Installatiegroep B.V., haar toeleveranciers of andere rechthebbenden.

 

 

 

Artikel 21: Persoonsgegevens

 

Warmtetechniek Nederland B.V. zal de gegevens van de Koper uitsluitend verwerken in overeenstemming met haar privacy beleid. Warmtetechniek Nederland B.V. neemt daarbij de van toepassing zijnde privacyregel- en wetgeving in acht.

 

 

 

 

 

 

Artikel 22: Toepasselijk recht en bevoegde rechter

 

Op alle aanbiedingen van Warmtetechniek Nederland B.V., haar overeenkomsten en de uitvoering daarvan is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitdrukkelijk uitgesloten.

 

 

 

Artikel 23: Links

 

De site van Warmtetechniek Nederland B.V. kan advertenties van derden of koppelingen naar andere sites bevatten. Op het privacy beleid van deze derden of hun sites kan Warmtetechniek Nederland B.V. niet aansprakelijk gesteld worden

 

 

 

Artikel 24: Rechten consument m.b.t. persoonsgegevens

 

1. Consument behoudt zich het recht voor Warmtetechniek Nederland B.V. te verzoeken alle bewaarde gegevens van consument te overleggen. Deze gegevens kunnen worden opgevraagd middels een aanvraag per e-mail.

 

2. Verzoeken voor verbeteringen, aanvullingen of correcties in persoonsgegevens kunnen tevens per e-mail kenbaar gemaakt worden aan Warmtetechniek Nederland B.V. Welke deze vervolgens zo spoedig mogelijk zal verwerken.

 

3. Indien consument niet langer op prijs stelt informatie te ontvangen over de producten en/ of diensten van Warmtetechniek Nederland B.V. kan consument tevens via e-mail een verzoek indienen de contactinformatie hiervoor niet langer te gebruiken.

 

4. Warmtetechniek Nederland B.V. zal uitsluitend gebruikmaken van persoonsgegevens zoals e-mail adressen voor het toezenden van informatie over het aanbod van producten en/of diensten wanneer consument hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft verleend.

 

Artikel 25: Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.